
Bu programı ilk olarak 3. sınıf ilk projemde "Student Hall" projesinde kullandım.
Her programı kullanmaya başlamadan önce her zaman arayüzüne ve ayarlamalarını öğrenmek önemli, arayüzü anlaşılır ve kolay aslında, komutlar tıklayarak ya da iki harfe indirgenmiş kısa yollarıyla kullanabiliyorsunuz. Ayarlarında ise metric veya imperial ölçüm sistemini baştan belirlemeniz lazım ve "ok"un "snap"lediği elementleri seçmeniz işinizi kolaylaştırır.
Tasarıma başlarken her zamanki gibi planı çizerek başlayabilirsiniz ve bu artık çizgilerle değil direk mimari veya inşa-i elemanı seçerek başlıyorsunuz, mesela duvar veya döşeme gibi. Ama tam çizmeye başlamadan önce cephe görünüşünde bakıp çizeceğiniz elemanın hangi kota oturacağını belirlemek hatta proje boyunca kullanmayı düşündüğünüz tüm kotları girmek size bir kolaylık olur.
Daha sonra duvar, döşeme, çatı yani yapının brütünü bitirdikten sonra açıklıkları (kapı, pencereleri vs.) duvarlara tek tıklamayla oturtabilirsiniz.
Detaya girmek istediğinizde duvar katmanlarını seçilen duvarın özelliklerine girerek yapabilirsiniz bu katmanların çizimde görünüp görünmeyeceğini de ayarlardan seçebilirsiniz. Ayrıca seçilen objenin özelliklerinden neredeyse her şeyini değiştirebilirsiniz, bu yüzden genelde çiz, ayarla yöntemi kullanmak daha kolay.
Her zaman plandan çizerken istediğiniz bir yerden kesit alıp çizdiğiniz şeylerin doğruluğunu sağlayabilirsiniz ve bunun tamamen eş zamanlı olması çok yararlı oluyor. Kesitin başka bir kullanımı ise size plandan yapamayacağınız tasarım olanaklarını sunmak; duvarları kesitten çizemezsiniz ama duvarın cepheden nasıl gözükeceğini ve farklı yükseklik ayarlarını kolaylıkla yapılabilmesini sağlar.
Revit'te kullanabileceğiniz başka bir komut ise "Room" komutudur. Bu kullanışlı komut duvarlarla çevrelediğiniz bir alanı oda olarak tanımlayıp, isim verip, alanını ölçüp, tüm odaların listesini oluşturmanızı sağlar. Bu şekilde kolaylıkla binanızda kaç oda var, ne kadar yer kaplıyorlar ve konumları nerede bu bilgilere erişmenizi sağlar.
Eğimli bir Arazi Üzerinde çalışıyorsanız eğer ve arazi bilgileriniz elinizdeyse Revit'te topoğrafya yüzeyini oluşturup binanızı üzerine oturtabilirsiniz. Ayrıca doğal elemanlardan da hazır olanını (ağaç vs. gibi) arazinize yerleştirebilirsiniz.
Revit'te ihtiyacınız olan çoğu obje hazır gelir ama eğer kendinize özel bir ev eşyası veya bir sokak lambası tasarlamak isterseniz bunu "family creator"dan yapabilirsiniz. Bu komuta tıkladığınızda sizi yeni bir pencere açar ve bu pencerede farklı araçların da yardımıyla istediğiniz objeyi tasarlayabilirsiniz. Daha sonra bu objeyi projenizde tercih ettiğiniz yerlere yerleştirebilirsiniz. Revit'te tüm objeler "block" mantığıyla çalıştığından bir objeden istediğiniz kadar çok koyun bu dosyanın büyüklüğünü fazla arttırmaz.
Revit'te baskı için sayfalar hazırlayıp planlar ve kesitleri bunlara yerleştirebilirsiniz, hatta bu sayfalar bile eş zamanlıdır; yani yerleştirdikten sonra plana gidip bir duvarın yerini değiştirdiğinizde aynı düzeltme anında sayfaya da yansır.
Bir projenin sunumunda olmazsa olmazlardan biri olan render'ları Revir programında da rahatlıkla oluşturabilirsiniz, hatta bölgenizi ve saat dilimini seçerek gölge açısını bile size hesaplayarak çok daha gerçekçi bir render almanızı sağlar. Bazen üç boyutlu realistic görüntü bile yeterli olurken, "camera" komutuyla belli bir seviyeden bakacağınız açıyı da tayin ederek hoş bir perspektif te oluşturmak mümkündür.
Son olarak Revit 2015'i öğrenmem bana hayatım boyunca faydası olacağı kanısındayım tabi burada bahsettiğim daha çok mimari açıdan kullanımıydı bu programın, bunun bir de inşa-i ve mekanik kısmı da var.
Aşağıda Revit'te tasarladığım "Student Hall" projesine bakabilirsiniz:

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder